Rode Kruis-Vlaanderen wint European Digital Communication Award 2015 met website

Rode Kruis-Vlaanderen won met de corporate site Rodekruis.be de European Digital Communication Award 2015 in Berlijn in de categorie Website.

In het totaal werden meer dan 750 projecten ingestuurd voor deze wedstrijd. Daaruit werden per categorie 5 genomineerden uitgenodigd hun case te komen verdedigen.

Rode Kruis-Vlaanderen schreef zich via hun online partner in voor de categorie website. De jury peilde daarbij naar impact en efficiëntie en verkoos het project van Rode Kruis-Vlaanderen. Dit vanwege haar efficiënte centralisatie waarbij de verschillende decentrale website werden samengebracht naar 1 website, vanuit 1 sterk merk en 1 sterk verhaal.

Ook was de jury overtuigd van de gegenereerde impact:  elke bezoeker kan zich immers op diverse manieren online engageren voor het Rode Kruis en doet dit ook.

Ook de Internationale Rode Kruisfederatie (IFRC) kon een award in de wacht slepen in de categorie NGO voor hun 'Disaster Resilience Journal campaign ' en wensen we hierbij proficiat!