Professioneler en klantgerichter werken dankzij behalen kwaliteitsnorm

Rode Kruis-Vlaanderen is sinds kort een van de eerste organisaties in België die voldoet aan de kwaliteitsnorm ISO 9001:2015. Sinds 2008 was de Dienst voor het Bloed al de trotse eigenaar van de internationaal erkende kwaliteitsnorm ISO 9001 en vanaf nu kunnen ook de Centraal Ondersteunende Diensten uitpakken met dit certificaat.

Waarom ISO 9001 behalen?

Het behalen van deze norm bewijst niet alleen dat we als organisatie heel professioneel en efficiënt handelen, maar ook dat we bijzonder klantgericht zijn. En dit geldt voor zowel onze externe klanten (partners, leverancier,…) als voor onze interne klanten, namelijk onze medewerkers en vrijwilligers.

Concreet betekent dit dat er duidelijke processen neergeschreven zijn voor bijvoorbeeld het behandelen van vragen en klachten. Daarnaast moeten deze processen er ook voor zorgen dat de interne communicatie beter verloopt. Door voor alles meetbare KPI’s (Key Performance Indicators) op te stellen, zorgen we er voor dat we ten allen tijde de status van onze doelstellingen kennen én weten hoe ver we staan. Meten = weten en dat betekent dus ook dat er bijgestuurd kan (en soms moet) worden.  

Nóg professioneler en klantgerichter door ISO 9001

Naast klantgerichtheid- en tevredenheid tonen we dankzij het behalen van deze norm ook aan dat we als organisatie voldoen aan een internationaal erkende kwaliteitsnorm. Niet onbelangrijk voor klanten en leveranciers.