Missing Type-campagne wint de Kortom Publieksprijs

Herinner je je nog hoe we deze zomer alle A, B en O's lieten verdwijnen? Met de Missing Type campagne schudden we de Vlaming op een originele manier wakker over het belang van bloedgroepen. Dat vond ook Kortom, de vereniging voor overheids- en socialprofitcommunicatie, want ze nomineerden onze campagne voor hun Communicatieprijs. Samen met de Communicatieprijs werd ook een Publieksprijs uitgereikt. Meer dan 5.800 respondenten kozen via een poll voor hun favoriet project.

Hoewel Stad Tienen vandaag met de Communicatieprijs 2016 naar huis gaat, won onze campagne overtuigend de Publieksprijs! Naar internationaal voorbeeld spraken we voor deze campagne een hele reeks (bekende) bedrijven en organisaties aan om de letters A, O en B uit logo’s, sociale media, kranten of van bekende gebouwen te halen. Niet toevallig de letters van de belangrijkste bloedgroepen! 

Ook via deze weg willen we iedereen bedanken die voor onze campagne stemde!